Tapiserie Jednorožec v zahradě

Tapiserie Jednorožec v zahradě


Kód produktu: FO-022-04 Doprava a platba

1 597 Kč
Skladem
ks
(1 ks na skladě)

Kód produktu: FO-022-04 Doprava a platba

Tato tkaná tapisérie je kopií původní tapisérie s názvem "Jednorožec v zajetí". Tapisérie je vyrobená z bavlny, obrázek je na přední straně. Zadní strana tapisérie má na horním i spodním okraji tunýlek na provlečení tyčky na zavěšení a vyrovnání tapisérie, až bude viset na stěně. Tyčky nejsou součástí balení.

Rozměry tapisérie
57 x 87 cm

Šířka tunýlku - maximální průměr tyčky
5 cm

Materiál
bavlna

Originální tapisérie je poslední ze série sedmi tapisérií s jednorožcem, zvané Unicorn Tapestries nebo také The Hunt of the Unicorn. Tapisérie s jednorožcem byly pravděpodobně navrženy v Paříži a ukazují skupinu šlechticů a lovců při pronásledování jednorožce v idealizované francouzské krajině. Tapiserie byly tkané z vlny, kovových nití a hedvábí.

Tapisérie byly poprvé zaznamenány v roce 1680 v pařížském domě rodiny Rochefoucauldů a byly uloupeny během Francouzské revoluce. Znovuobjevené ve stodole v 50. letech 19. století byly zavěšeny v rodinném Château de Verteuil. Od té doby jsou předmětem intenzivních odborných debat o významu jejich ikonografie, identitě umělců, kteří je navrhli, a pořadí, ve kterém měly být zavěšeny. Přestože byly předloženy různé teorie, dosud není nic známo o jejich rané historii nebo původu a jejich dramatické, ale protichůdné příběhy inspirovaly četná čtení, od rytířských po christologické. Rozdíly ve velikosti, stylu a složení naznačují, že pocházejí z více než jedné sady, [2]spojeno jejich předmětem, původem a tajemným monogramem AE, který se objevuje v každém z nich. Jeden z panelů, "The Mystic Capture of the Unicorn", přežil jako pouhé dva fragmenty. 

Jedna z teorií je, že tapisérie ukazují pohanskou a křesťanskou symboliku. Pohanská témata zdůrazňují středověkou tradici oklamaných milenců, zatímco křesťanské spisy vykládají jednorožce a jeho smrt jako Umučení Krista. Jednorožec byl dlouho identifikován křesťanskými spisovateli jako symbol Krista, který odvozoval tradičně pohanskou symboliku jednorožce. Původní pohanské mýty o Lovu na jednorožce odkazují na zvíře s jediným rohem, které může zkrotit pouze panna; Křesťanští učenci to přeložili do alegorie na vztah Krista s Pannou Marií.

V gotické tapisérii tvůrci považovali biblické události za historické a spojili biblické a světské vyprávění ve tkaní gobelínů. Středověké umění ilustrovalo mravní principy a tapisérie používaly k ilustraci těchto mravů narativní alegorie. Světský hon na jednorožce nebyl pouze křesťanským uměním, ale také alegorickým znázorněním Zvěstování.

Freeman uznal Rorimerovu spekulaci, že gobelíny byly objednány k oslavě manželství, a poznamenal, že středověcí básníci spojovali zkrocení jednorožce s oddaností a podrobením lásky. Zkrocení jednorožce symbolizuje světského milence nebo druha, který byl spoután pannou a uvězněn v plotě (v tapisérii Jednorožec v zajetí ). Kromě toho autor poukázal na to, že koncept překrývajícího se Boha nebes a Boha lásky byl přijat v pozdním středověku. 
(Zdroj: Wikipedie)